menu Naslovna chevron_right
KulturaVijesti

Na Venecijanskom bijenalu otvoren bh. paviljon

Urednik | 10. Maja 2019.

Na 58. Venecijanskom bijenalu, međunarodnoj izložbi vizualnih umjetnosti, otvoren je Paviljon BiH.

BiH predstavlja umjetnica Danica Dakić radom “Zenica trilogija” na prijedlog komesarsko-kustoskog tima u sastavu Anja Bogojević, Amila Puzić i Claudia Zini, a u organizaciji Javne ustanove Muzej savremene umjetnosti Ars Aevi. Ovim radom Dakić govori o društvenoj i individualnoj odgovornosti u kontekstu savremene Bosne i Hercegovine.

Paviljon Bosne i Hercegovine smješten je u Palači Francesco Molon Ca’ Bernardo. Bijenale savremene umjetnosti u Veneciji će biti otvorena od 11. maja do 24. novembra 2019.

Umjetnicu Danicu Dakić je pozvao internacionalni kustoski tim u sastavu Anja Bogojević, Amila Puzić i Claudia Zini, koji je imenovala Javna ustanova “Muzej savremene umjetnosti ARS AEVI Sarajevo”, kao organizator ovogodišnjeg paviljona BiH.

ZenicaTrilogija će predstaviti tri videorada: “Čistač”, “Zgrada” i “Scena”, kao i grafičku mapu “Zenica-Mapa / The Portfolio”, osvrćući se na savremenu posttranzicijsku stvarnost u bosanskohercegovačkom gradu Zenici. Urbanizaciju i demografski razvoj takozvanog grada od ‘blata i čelika’ vodila je Željezara, koja je predstavljala jedan od najvećih i najznačajnijih industrijskih i modernističkih projekata u Socijalističkoj Federativnoj Republici Jugoslaviji.  U postratnom razdoblju Zenica se suočava s visokom stopom nezaposlenosti, ekstremnim zagađenjem zraka, kao i općim osjećajem rezignacije među stanovništvom.

Nova filmska instalacija ZenicaTrilogija realizirana je s protagonistima iz Zenice Adilom Safiće, Izetom Safićem, Zoranom Glogovcem, sa glumicom Amilom Terzimehić iz Sarajeva, a u saradnji s fotografom Egbertom Trogemanom, producenticom Amrom Bakšić Čamo i kompozitorom Bojanom Vuletićem.

“Recentni projekt Danice Dakić, s kojim će predstaviti paviljon BiH na ovogodišnjem Venecijanskom bijenalu, propituje naslijeđe modernizma od Bauhausa do utopijskih paradigmi međunarodnog i jugoslovenskog socijalističkog modernizma.Uspostavljanjem poetičnog odnosa prema bosanskohercegovačkoj poslijeratnoj stvarnosti, umjetnica teži reaktivaciji utopijskih potencijala koristeći koncept totalnog teatra Waltera Gropiusa (1926./27.) kao metaforu za društvenu aktivaciju; zamagljujući krhke granice između pozornice i publike, stvarnog i zamišljenog grada.  U dijalogu s impresivnom  arhitekturom izložbenog prostora Palazzo Francesco Molon Ca ‘Bernardo, ZenicaTrilogija će proizvesti nova značenja i omogućiti ‘neočekivane susrete’,” kazale su članice kustoskog tima.

Odlazak bosanskohercegovačkog tima na 58. Bijenale savremene umjetnosti u Veneciji podržali su: Ministarstvo kulture i sporta Federacije Bosne i Hercegovine, čija je stručna komisija donijela odluku o izboru kulturne institucije Muzeja savremene umjetnosti ARS AEVI, koja će predstavljati BiH u Veneciji 2019. godine. Projekt su podržali i Ministarstvo civilnih poslova Bosne i Hercegovine, Grad Sarajevo, Centar za savremenu umjetnost / pro.ba, Klassik Stiftung Weimar / Muzej Bauhaus, Fondacija za kinematografiju Sarajevo, Kanton Sarajevo, BH Pošta, Kulturamt Düsseldorf, Festival Asphalt, Audio-Technica i Martin Audio.

Radovi Danice Dakić odražavaju poetiku ljudske egzistencije, i zasnivaju se na intenzivnoj saradnji s protagonistima koji često dolaze iz nevidljivih slojeva društva. Koristeći medij fotografije, videa i instalacije, njen rad se temelji na performativnim i saradničkim procesima koji istražuju koncepte kulturnog pamćenja, jezika i identiteta, kao i njihove promjene i utopijske potencijale. Uzimajući kao polazište arhitekturu, historijsko mjesto, ili slike iz historije umjetnosti, Dakić zajedno s akterima stvara pozornice na kojima se pojavljuju pojedinačne slike i naracije koje su oslobođene od političkih, društvenih i ekonomskih prerogativa.

ZenicaTrilogija govori o društvenoj i individualnoj odgovornosti u kontekstu savremene Bosne i Hercegovine. Na mojem maternjem jeziku riječ “Zenica“ priziva sliku zjenice  oka – metafora za nešto dragocjeno, kao i za ‘žarište’. Zajedno s protagonistima nastojala sam istražiti mogućnosti i nemogućnosti tranzicije između utopije i distopije, između prošlosti i budućnosti,” kazala je Danica Dakić o svom novom radu.

Radio Bet / Izvor: Radio Sarajevo

Komentari

komentara

Written by Urednik




  • play_circle_filled

    Radio Bet
    Kiša dobrih nota

play_arrow skip_previous skip_next volume_down
headset